Ziplinen

5 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Wat heb ik voor het eerst eens heerlijk kunnen uitslapen vanmorgen. Het was bijna half elf en toen werd ik pas wakker! Thuis doe ik dat vaker, maar hier was het elke keer nog vroeg, ook al was ik nog best moe. Om twaalf uur gingen we richting Parabello om te ziplinen. Ik heb mijn kamer opgeruimd en een beetje schoongemaakt. Ik wilde mijn beddengoed wassen en daarna ophangen om 's avonds er weer schoon op te doen, maar daar had ik te weinig tijd voor, de wasmachine zou te laat klaar zijn. Dus dat doe ik morgen.

Toen de taxi er was zijn we snel de taxi in gegaan. We konden het niet helemaal goed vinden, dus we waren een half uurtje te laat.. Er was nog een groep bezig en toen ging het regenen. Dat was echt even stress, want met regen mag je de baan niet op. De eerste groep van ons mocht voor een andere groep, die waren om drie uur aan de beurt. Super gaaf om te zien en het zag er echt top uit. Na de eerste groep was het al vier uur en wij moesten nog een half uur a drie kwartier wachten.. dat betekende dat we echt laat aan de beurt waren. De taxichauffeur Moen was met ons mee en was aan het wachten. Die heeft echt lang moeten zitten, want om vijf uur/half zes mochten wij eindelijk de baan op. Ik had alleen maar een klein flesje water mee en je kon daar niks kopen, ik had al wel een beetje hoofdpijn, maar ik had er heel veel zin in. Wat een gave ervaring! We zijn van de langste zipline af geweest van Suriname. Hij is 324 meter en gaat over het water. Echt, echt heel tof! Ik had er al de hele week zin in en het viel echt niks tegen. Het uitzicht over de jungle daar, met geen woorden te omschrijven. Ik ga de foto's morgen op mijn laptop zetten, want ik had heel veel hoofdpijn toen we thuis kwamen. Gelijk veel water gedronken, wat gegeten en wat ingenomen. Nu is het wel gezakt. Ik heb bijna een hele bak druifjes gegeten, veel vocht en vitaminen dus morgen weer fris naar stage! Ik heb wel wat foto's die gemaakt zijn met een telefoon erbij gedaan. Het is alweer bijna elf uur hier, dus dat is drie uur in Nederland. Fijne dag!

1. Carla:
    6 maart 2017
    Ziet er super uit, gaaf!!
  2. Petra:
    6 maart 2017
    Wouwww over het water heel apart en kicken he. Jammer van de hoofdpijn is toch anders genieten dan.
    Hopelijk sta je weer goed op om je stage dag te starten.
  3. Mary van de Velde:
    6 maart 2017
    Hoi Moniek,Dat ziplinen is echt iets voor jou.Ik zou er voor geen goud ingaan, voor jou weer een prachtige ervaring.
    Jammer dat jullie zo lang moesten wachten en dan nog die nare hoofdpijn. Ik hoop dat de hoofdpijn is gezakt na een nacht slapen zodat je weer fris en fruitig naar de stage kan gaan.Fijne dag, veel liefs Mary X.
  4. Johnny:
    Mijn kanjer.
  5. Agnes:
    6 maart 2017
    Cool hoor Moniek, ik zou het niet durven. Hele leuke foto's.
    Hoop voor je dat je vandaag weer fit bent. Fijne dag nog.
  6. Addie:
    6 maart 2017
    Da's toch een goede compensatie voor het gebrek aan springmogelijkheden. Misschien valt het in het echt mee, maar ik vind het er stoer uitzien. Wie weet wat er allemaal in het water zit...