Toen was papa er!

4 juni 2017 - Paramaribo, Suriname

We beginnen natuurlijk zoals altijd gewoon weer bij vrijdag, want ja, mijn weekend begint op vrijdag. Gelukkig heb ik nu al twee weken vakantie en begint mijn weekend elke dag. Vrijdag ben ik het centrum in geweest en heb ik de hele ready tex leeg gekocht. Alles van Suriname is leuk voor later, maar ja keuzes, keuzes, keuzes. Ik was niet alleen, want ik was samen met El, die is vandaag (zondag) naar Curacao gevlogen. Die moest ook nog wat dingetjes halen. Ik had papa beloofd een Surinaams telefoonnummer te regelen zodat hij hier ook op internet kan. Altijd handig, je weet het niet wat er gebeurt. Dus onze ochtend was gevuld. Gelijk toen we thuis kwamen lekker het zwembad in gedoken en in het zonnetje gelegen. Daarna heb ik op mijn laptop een documentaire gekeken en daarna samen met Naomi mijn souvenirs uitgepakt. Die heeft heerlijk gelachen om al mijn aankopen. 's Avonds zijn we, dan toch eindelijk, een keer naar hof van Holland geweest! Een kroket en frikandel speciaal met El gedeeld en een lekker bord friet oorlog. Smullen maar. Thuis gedoucht, ik dacht de laatste keer onder die koude douche.. Gewassen wat ik die dag aan had zodat ik alles schoon mee kon nemen, want papa kwam zaterdag al!!!

Vrijdag op zaterdag nacht twee keer mijn wekker gezet, zodat ik kon volgen hoe het allemaal op Schiphol ging. Dat verliep vlot en keurig. Ik kon heerlijk verder slapen. Om kwart over zes werd ik nog een keer wakker, want kwart over elf was papa zijn vlucht. Net of je er op ingesteld bent. Hij had wat vertraging, ik gelijk de taxichauffeur op de hoogte gebracht, want dan konden we wat later vertrekken. Toen heb ik nog tot negen uur geslapen en ben ik gaan opruimen, schoonmaken en heb ik ervoor weten te zorgen dat ik verder niks meer hoef te doen voordat ik weg ga. Helemaal bezweet toch nog een keer onder die vreselijke koude douche en een uurtje gelegen en honderd keer de vluchtstatus bekeken van de vlucht van m'n vadertje! Toen het drie uur was heb ik de Mozartstraat verlaten en zijn we een rit van een uur gaan maken naar Zanderij. Ik was heeeeel blij, maar ook zo gespannen! Na 17 weken papa weer zien, dat is niet zomaar even iets. Helemaal gespannen stond ik bij de ontvangst, wat was ik blij dat El mee was zeg! En wat duurde het lang! Bijna drie kwartier gewacht en daar was hij dan eindelijk hoor, papaaaaaa! Ik was echt heeeeeeeeeeeeel blij! Geloof me :-).

De taxirit naar de stad was een grote cultuurshock voor papa. Precies die ik ook had, dus ik vertelde ook niet veel, ook al wilde ik dat wel. Papa kon alleen maar kijken. Spullen bij het hotel gebracht en gelijk naar de Waag gegaan. Het was een lekker maaltje hoor. Papa sliep rond kwart over negen, dus goed volgehouden. Ik heb zelf echt enorm lang onder die warme douche gestaan. Ik heb die 3,5 maand niet gehad en het was echt alsof ik er nooit meer van onder zou komen.

Na een heerlijke nachtrust was ik eerder wakker dan papa. Ongelooflijk. Slaapt zo door die jetlag heen. Achja, beter voor mij. Om kwart over negen ontbijten en hij had in het vliegtuig gehoord over de markt aan de tourtonnelaan. Dus, dat ging hem worden, we zijn over de markt gelopen en bij de tulip geweest, daarna bij zus en zo wat gedronken. Bij het hotel gezwommen, lekker hoor, samen met papa zijn. Toen geluncht. Papa denkt af en toe dat we achtervolgt worden. Dat gevoel van veilig zijn hier is er nog niet hoor, komt nog wel! Ik heb gelijk mijn stageschool laten zien en toen zijn we terug gegaan naar ons hotelletje! Lekker op bed relaxen, beetje bellen en appen. Vanavond gegeten bij Jomax. Het was weer heerlijk! Papa kijkt zijn ogen uit, al die auto's, Toyota, Lexus en af en toe eens een Audi of een Jeep. Natuurlijk ook die auto's die gewoon in elkaar zijn gereden, die hier makkelijk nog over straat gaan. Terug in het hotel en nu lekker slapen. Morgen op trip, spannend allemaal en heel nieuw. Voor mij niet, maar voor papa wel. Ik heb er zin in! Fijne week allemaal.

1. Petra:
    5 juni 2017
    Nu lekker samen op avontuur met paps
  2. Angelina:
    Leuk! Geniet lekker van jullie tijd samen daar! X
  3. Monica:
    5 juni 2017
    Quality time...... Wat een ervaring weer......
  4. Esther:
    5 juni 2017
    Wat fijn..........alles nog een keertje bekijken en herbeleven samen met je papa. Heerlijk genieten!
  5. Peter:
    7 juni 2017
    Hoi John, wat geweldig dat je dit mag beleven samen met je dochter. Onvergetelijk en onbetaalbaar. Zet de genieter maar helemaal open!