Een avontuurlijk laatste weekend!

12 juni 2017 - Paramaribo, Suriname

Vrijdag een heerlijke uitrustdag gehad. Op het gemakje opgestaan en ontbeten. Onze planning was om de kathedraal vanbinnen te gaan bekijken. Helaas waren we niet gepast gekleed (lange broeken moesten we aan) en mochten we niet naar binnen. Vanaf daar maar een taxi gepakt naar mij thuis om de was op te halen en de shirtjes die papa vergeten was mee te nemen even snel gewassen. Terug naar het hotel gegaan en de was opgehangen. Toen zijn we een ijsje gaan halen, het begon een beetje te regenen, maar het viel mee. 's Middags was het regenweer. Dus hebben we maar lekker gehangen in de hotelkamer. We vonden het beiden niet erg, het was toch al rond half vier en we wilden toch ergens wat gaan eten 's avonds. Dat hebben we ook gedaan! Zus & Zo was het geworden. Heerlijk gegeten en daarna op het gemakje terug, tas ingepakt, want de quad tour stond op het programma zaterdag.

Zaterdagochtend om tien uur werden we opgehaald voor het hotel. Na een lekker ontbijtje zijn we in de taxi gestapt. Quad rijden doe je bij Zanderij, dus daar gingen we dan ook heen. Een paar proef rondjes op de quads en daar gingen we! Een dag zonder regen, maar de plassen van de regen lagen er wel, genieten geblazen. Papa heeft het meeste gereden, ik had het al een keer gedaan en hij had nog nooit op een quad gezeten. Het ging super goed, totdat we onderweg terug op een rechte weg reden. Toen reed papa ineens de weg af! Hij schrok en ik kwam niet meer bij. Achteruit de quad weer de weg op en verder gereden. Onderweg nog wat gegeten en papa heeft ook de luiaard nog vastgehouden, helemaal leuk. Een top dag. 's Avonds weer even naar huis en afscheid genomen van Naomi en Shannon. Die zijn naar Curacao gevlogen zondag. Die wonen in Zeeland, dus dat is snel afspreken binnenkort.

Zondag ochtend rustig opgestaan, ontbeten en daarna lekker gezwommen bij het hotel. Daarna naar de Waag gegaan om lekker te gaan lunchen. Op het gemakje terug en de spullen gepakt om naar Leonsberg te vertrekken. Vandaag hebben we dolfijnen & schildpadden gezien! De dolfijnen had ik ook nog niet gezien en het was een hele belevenis. Heel gaaf om ze te zien in het wild en we hadden echt prachtig weer. Heel veel geluk dus, want ook nadat ze op Braamspunt waar ze de afgelopen dagen geen schildpadden hadden gezien lag om half acht in de avond al een leather back! Het graven en eieren leggen gezien. Man, het blijft een groot beest zo'n leather back schildpad. Het varen terug naar Leonsberg was een hele tocht en het duurde best lang, maar we liggen heerlijk schoon en veilig weer in bed in het Krasnapolsky. Nagenietend van de mooie avonturen die we samen beleven. Onbetaalbaar! Soms is het wel even lastig dat ik me hier op mijn gemak voel en zonder zorgen over straat loop, en papa nog veel op zijn hoede is, maar dat is nou eenmaal zo en we hebben het top samen. Deze week nog wat leuke dingen op de planning. Donderdag ga ik proberen mijn blog nog online te krijgen, maar dat zie ik wel.

Beelden van de city tour, quad rijden en van de dolfijnen & schildpadden komen zo snel mogelijk! Fijne week allemaal.