Een verjaardag om nooit te vergeten

4 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Ik ben nog tien minuutjes jarig hier in Suriname en dan zit het er echt op. Wat was het een verjaardag om niet te vergeten! Ik moest om zeven uur opstaan, want we gingen naar de braderie. Ik heb om kwart over zeven mama gebeld, dat had ik beloofd. Toen ik echt helemaal net uit bed belde, zaten daar oma, Anneke, Addie, Marianne en mama. Allemaal gekke mutsjes op, maar dat was echt heel erg leuk! Echt gek om niet thuis te zijn, maar ook heel speciaal dat ik ze gewoon allemaal kan zien. Op naar stage, want de taxi was er snel nadat we gebeld hadden. We hebben helpen opzetten en geholpen bij de spelletjes. Toen wij rond half twaalf weg gingen werd het wat drukker. Ik ben heel benieuwd wat er uit eindelijk nog is opgehaald.

Niets vermoedend ging ik toch wel een beetje moe naar huis. Toen de poort open ging stonden daar mijn huisgenootjes met een taart en hebben ze uitgebreid voor me gezongen. Daar kunnen jullie het filmpje van zien bij video's. Ik vond het echt heel erg leuk. Zo ontzettend lief! Daarna ben ik was gaan draaien en tijdens de eerste was heb ik even met papa en Matthijs gebeld. Patrick was er ook! Leuk om die ook even te zien. Matthijs had ik al best lang niet gesproken, dus dat was toch wel even heel leuk. Daarna heb ik de tweede was gedraaid en ben ik ondertussen om de boodschappen gegaan. Dat moest ik eigenlijk al twee dagen doen, maar ik had wel genoeg in huis gehaald, alleen nu kon het echt niet meer. Na het boodschappen doen hebben Zoë en ik ons onderzoeksvoorstel ingeleverd en ben ik lekker aan het zwembad gaan hangen met de anderen. Alle schone kleren waren vrij snel droog, dus ik heb die weer opgeruimd. Daarna het filmpje in elkaar gezet en toen gingen we met stropdassen aan carnavallen. Eerst hebben we gegeten bij JiJi's. We waren er nog niet geweest, maar het was zooooo lekker! Ik kreeg voor mijn verjaardag een gratis drankje en een toetje! Dat was echt zo leuk. Leuke mensen, lekker eten, daar gaan we terug komen. De carnaval was een beetje gek, maar we hebben lol gehad, dat is belangrijk. Het was dus echt een verjaardag om niet te vergeten! Morgen gaan we ziplinen, we gaan om twaalf uur thuis weg dus ik ga eens even lekker lang slapen nu. Het is nu inmiddels vijf over twaalf, dus vijf over vier in Nederland. Veel kijkplezier met het filmpje en een hele fijne dag! Tot morgen.

1. Johnny:
    5 maart 2017
    Goedemorgen Moniek, jij hebt zeker een bijzondere en gezellige verjaardag gehad, en wat een leuk filmpje zo samen met al je huisgenoten. Hopelijk zijn jullie een beetje fit voor vandaag. Ben benieuwd naar weer een nieuwe ervaring voor jullie en doe vooral voorzichtig. Veel plezier.
  2. Esther:
    5 maart 2017
    Ziplinen.....................ik ben benieuwd. Maak je een filmpje? Fijne dag en goed om te lezen dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad!!! xx
  3. Monica:
    5 maart 2017
    Hey Moniek. Kreeg de link door van je moeder. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ga je zeker volgen nu. Langs deze weg heel veel plezier daar, je bent echt een kanjer om aan dit avontuur te beginnen. Liefs Monica
  4. Jeanine Enter:
    Hoi Moniek,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag daar in Suriname. Dat was vast een van de meest bijzondere manieren om je verjaardag te vieren. Aan je blog en foto's is goed te zien dat je het naar je zin hebt!
    Veel reis- en leerplezier toegewenst!
    Groetjes van Jeanine
  5. Agnes:
    6 maart 2017
    Leuk voor je Moniek dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad.
    Deze verjaardag zal je zeker nooit meer vergeten. Lief van de groep dat ze je een lekkere taart gaven met kaarsjes en voor je zongen, leuke verrassing.
    En een lekker toetje gekregen s'avonds bij JiJi's.
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.