Frederiksdorp!

3 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Vandaag was ik vroeg wakker. Het was nog maar kwart voor acht. Misschien omdat ik ook de hele week vroeg op sta. Ik heb op het gemakje aangekleed en mijn spullen gepakt. Nog even naar de bank om te pinnen en toen werden we rond kwart voor tien opgehaald. Het was een half uurtje rijden, weer over de brug en dan op een bootje naar Frederiksdorp. Voor mij de eerste keer op een korjaal. Zo heet dat hier. Het was echt super gaaf op de plantage! Heel rustig en groen. Frederiksdorp is omgetoverd tot een relax oord waar je ook kan overnachten. Vroeger was het een koffieplantage. We hebben heerlijk rondgelopen, gezeten, foto's gemaakt en daarna gezwommen. Echt top! Ook hebben we verschillende vruchten geproefd. Ik heb de foto's erbij gezet. Ook heb ik stukjes gefilmd, maar die komen nog wel een keer.

Nadat we terug waren van Frederiksdorp. Was het alweer vijf uur. We hadden besloten om eten te halen. Saoto soep, ah zo lekker! Dat hebben we rond zeven uur gehaald. Merel en ik zijn met Jermaine meegegaan om het te halen. Zometeen om één uur vertrekt Ella. We hebben nog wat gedronken bij 't vat, morgen is het vroeg voor mij, maar een laatste avond is het wel waard. En om twaalf uur was ik natuurlijk jarig! Jeej, zo leuk. In de taxi hebben ze voor me gezongen. Super lief, echt gek hoor een verjaardag zo ver weg! Ik ga nu douchen en slapen. Morgen de Bonkupu Seri op stage. Ik ben benieuwd! Het is hier nu half één. In Nederland al half vijf. Goedemorgen en een fijne dag! Maak er een feestje van op mijn verjaardag ;-).

1. Johnny:
    4 maart 2017
    Goedemorgen Moniek, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van. Maar dat is geen probleem daar zo ver hier vandaan. Iedere dag is tot nu toe nog wel bijzonder geweest zoals we allemaal hebben kunnen zien en lezen. Maar 4 maart blijft een dag om nooit meer te vergeten. Super leuke foto's weer en wat mooi daar. Geniet van de Bonkupu Serie en geniet van de mensen daar. Voor ons ook gek hoor jou verjaardag vieren maar we gaan wat leuks doen zoals je weet. Groeten.
  2. Maarten:
    4 maart 2017
    Hallo Moniek, alweer een leuk verhaal over Frederiksdorp.
    Mary en ik wensen je een heel fijne verjaardag!
    Een mooi weekend en veel plezier hoor. Groetjes uit Vlissingen.
  3. Agnes:
    4 maart 2017
    Goedemorgen Moniek, Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er een leuke dag van, dat zal vast wel lukken.
    Mooi verslag van je trip naar Frederiksdorp, en leuke foto's.
    Ben benieuwd naar je filmpje.
    Veel plezier vandaag!
  4. Petra:
    4 maart 2017
    Gefeliciteerd met je verjaardag hele fijne dag geniet er van en ook op de braderie. Ging je morgen nog ziplineeee? Nou maak er maar een feestje van vandaag.
  5. Marianne:
    4 maart 2017
    Goede morgen moniek gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier vandaag en de rest van je stage groetjes van ons allemaal
  6. Carla:
    4 maart 2017
    HIEPERDEPIEP HOERA!!! 22 JAAR!
  7. Yda Tieleman:
    4 maart 2017
    Proficiat maak er een bijzondere verjaardag van
    Heerlijk om je belevenissen te lezen, alleen hebben we hier in de bush niet altijd internet. Groetjes uit south africa
  8. Esther:
    4 maart 2017
    Happy Birthday lieve Moniek!!!!!! Heb je je post uit Nederland gezien?? Hele fijne verjaardag vandaag en geniet! Veel plezier op de Bonkupu Seri en schrijf er daarna weer zo'n leuk stukje over, dan kunnen wij ook weer mee genieten! xx
  9. Angelina:
    4 maart 2017
    Hey lief nichtje van me! Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er wat leuks van met de meiden vanavond! Dikke knuffel uit Vlissingen
  10. Mary van de Velde:
    4 maart 2017
    Hoi lieve kanjer, gefeliciteerd,gefeliciteerd , hiep,hiep, hoera. Vandaag zal het voor jou een super dag worden. Zo ver weg en jarig zijn en de hele fam. die jou mailt en jou volgt, wat wil je nog meer. Geniet met volle teugen van deze speciale verjaardag in Paramaribo. Veel liefs Mary X