De tweede stage week zit er op!

2 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Ik had het wel zwaar hoor vanmorgen toen ik uit bed moest! Het was wel een hele leuke ochtend op stage. Veel gedaan. Kinderen in en uit de klas begeleid, maar ook nieuwe afspraken gemaakt en volgende week start ik met het begeleiden van twee leerlingen waarvoor ik ook een handelingsplan ga schrijven. Helemaal leuk en super leerzaam.

Ik wilde vanmiddag eigenlijk boodschapjes gaan halen. Het brood was op en ik heb niet veel water meer. Maar Marion was vroeg van stage en die is er normaal pas om vijf uur thuis. Ze wilde even naar het centrum voor wat souveniertjes enzo. Samen met Merel en Marion ben ik dus naar het centrum gegaan. Het was echt heel gezellig. Ik heb een sleutelhanger gekocht voor aan mijn sleutelbos. Een echte Suriname sleutelhanger natuurlijk. We zijn met de bus terug gegaan. Ik blijf het leuk vinden die bus!

Ik heb dus geen uitgebreid boodschappen gedaan, maar alleen even brood gehaald bij de Chinees op de hoek hier. Zaterdag ochtend vroeg gaat er iemand weer naar huis. Dit keer is het Ella, die komt uit Australië. Ze wilde heel graag nog uit eten bij Zus&Zo. Dus daar zijn we natuurlijk geweest. Vandaag had ik quiche. We moesten heel lang wachten, maar we waren ook met veel. Weer super lekker en het was heel gezellig!

Morgen mogen we mee met iemand van het Gouden Hart naar de plantage Frederiksdorp. Schijnt heel gaaf te zijn, dus die kans laat ik zeker niet schieten. Ik heb er heel veel zin in! Merel en Zoë gaan ook mee. Om 9:30 gaan we weg dus ik ga nu lekker slapen. Het is hier elf uur en in Nederland drie uur. Goedemorgen allemaal en fijne dag. Morgen weten jullie hoe het op de plantage was.

1. Agnes:
    3 maart 2017
    Goedemorgen Moniek, wat leuk weer allemaal om te lezen.
    Ziet er gezellig uit met de groep in Zus&Zo.
    Met de bus lijkt mij ook leuk, zeker je vorige foto daarvan; was net of ik er zelf in zat.
    Hoop voor je dat je een leuke dag hebt vandaag op de plantage, geniet ervan.