'Verhuizen'

15 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Rond half negen werden we wakker. Mooie tijd dacht ik zo, op het gemakje mijn koffer ingepakt en aangekleed. Eveline is vandaag jarig, dus je probeert een beetje in de stemming te komen! Rond tien voor half tien naar het ontbijt gegaan, lekker hoor nog een dagje een ontbijt waar je lekker kan kiezen. Vandaag ontdekte ik de pindakaas en daar had ik zin in! Verder had ik weer een gekookt eitje (toch maar wel), een yoghurtje en een sapje. Dan kijk je toch heel anders naar het ontbijt, als je weet dat je morgen waarschijnlijk zelf iets moet regelen. We kregen een telefoontje van onze stagebegeleider, morgen moeten we naar het Pedagogisch Instituut. Kwart voor elf de taxi genomen naar ons woonadres. Met de taxichauffeur van gisteren weer, super fijn. Toen we bij het huis aan kwamen onze kamers in gegaan, de koffers neergezet en gelijk het zwembad ingedoken. Er was één meisje thuis, kennis gemaakt en oh wat heeft ze leuke verhalen verteld. En ja, ook zij herkende waar wij ons nu bevinden. Daar worden we blij van!

De supermarkt, we kregen de tip om naar de Tulip te gaan. Een grote supermarkt, veel Nederlandse dingen. Schoonmaakmiddel, schoonmaakdoekjes, shampoo, douchegel, doekjes, brood en water. Niet veel bijzonders, maar gewoon om te beginnen. En oh ja, insecten spray! Toen we net aankwamen bij het huis had ik geen muggenbulten, nu heb ik er tien! Na de boodschappen gelijk weer op pad, glutenvrij brood voor Zoë. De bakkerij gevonden na een uur fietsen, wat een reis. Nu lachen we, maar toen echt niet! Toen we het eindelijk gevonden hadden was hij dicht.. Brood besteld en gelukkig kan Zoë het morgen ophalen. Daarna de kamers op orde gebracht. Zoë en ik hebben een tussendeur waardoor we naar elkaar toe kunnen. Die staat nu dan ook lekker open. Samen zijn is heel fijn als je het even niet meer ziet zitten. Bed opgemaakt, klamboe opgehangen, koffers uitgepakt en  mijn waaier doet het prima! Bij de andere meiden wat minder. Na het opruimen beneden gaan zitten bij de anderen die inmiddels ook thuis waren. Heerlijk gekletst, kennis gemaakt en toen zijn we even in de hangmat gaan liggen. We zijn net uit eten geweest bij Mirosso. Hoe fijn is het, als er mensen zijn die weten waar je moet zijn en wat lekker is. Onderweg ernaar toe had ik echt zoiets van, dat ik dit allemaal mag doen, heel bijzonder. Ik had een heerlijk sapje en een super lekkere soep! Hoe hij heet, ik weet het al niet meer.. Eveline kreeg een lekker toetje, omdat ze jarig is. De dag begon enorm moeizaam, maar wat eindigt hij fijn! Nu liggen we lekker met z'n allen in de hangmat, zometeen gaan we naar 't Vat nog wat drinken voor Eveline haar verjaardag. Straks voor het eerst onder de koude douche, dat wordt nog wat. Morgen weten jullie hoe het was.. Het is hier half tien en in Nederland half twee. Welterusten en tot morgen!

1. Carla:
    16 februari 2017
    O jeetje, die muggenbulten....daar worden we niet vrolijk van! Gelukkig is jullie dag uiteindelijk een leuke dag geworden!!
  2. Agnes:
    16 februari 2017
    Muggebulten deppen met azijn Moniek, wil wel eens helpen.
  3. Oom Willem:
    16 februari 2017
    Ach die muggenbulten gaan wel over hoor Moniek, gewoon je baard laten staan net als ome Willem.