Regen, regen en nog eens regen...

16 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Vanmorgen sliep ik door de wekker heen. De harde regen op het dak was zo’n hard geluid dat ik de wekker niet had gehoord. Hij ging al een kwartier lang af. Zoë riep, want die werd ook net wakker. Ook door de wekker heen geslapen. Ik ben uit bed gesneld en heb me aangekleed. Het was kwart voor acht en om kwart over acht zou de taxi komen. Ik dacht, mooi, dan heb ik toch nog genoeg tijd. Toen stond om drie minuten voor acht de taxi ineens al voor de deur! Ik heb snel twee boterhammen gepakt en ben naar de taxi gerend. Jeeeetje, wat een regen. Ik was helemaal nat toen ik in de taxi zat en geloof me, het duurde geen 10 seconden voordat ik daarin zat. Op naar het SPI (Surinaams Pedagogisch Instituut). Onze taxichauffeur Moen bracht ons zoals elke keer helemaal netjes op tijd en zette ons zo dichtbij mogelijk af, zodat we niet nat zouden worden. Top! Bij het SPI zijn we lang geweest, stage besproken en allerlei afspraken gemaakt. De meneer van het SPI voelt zich erg verantwoordelijk voor ons, een heel fijn gevoel geeft dat. Morgenochtend moeten we er al om zeven uur zijn, want we gaan een bezoek aan een school brengen. Ik ben super benieuwd! Terug met de taxi, wat een regen, nog steeds. Langs de bakker voor Zoë haar brood en langs de bank om wat te regelen voor ons visum. We hadden onze paspoorten nodig.. oke, die had ik niet mee. De rest dus ook niet.

Terug naar huis, eerst maar even wat gegeten en gedronken. Terug met de taxi naar de bank. Alles geregeld en toen maar door de regen teruggelopen. Gelijk even wat water gehaald. Toen we thuis zijn gekomen even lekker in de hangmat gelegen. Lekker ‘hangmatteren’ dus. Ik bedacht dat ik best weleens even de filmpjes op de computer kon gaan zetten. Dus ik heb ’s middags heerlijk de filmpjes bewerkt. Elmarije heeft aan haar onderzoek gewerkt, even lekker gezellig samen gezeten. De link van het filmpje is onderaan te vinden. Alleen als je de link hebt kan je hem bekijken, dus via YouTube is hij niet te vinden. Eindelijk deed de wifi hier thuis het weer dus ik heb even met thuis gebeld. Toen was het in Nederland al kwart voor tien, dus Giselle en Thijme waren net van de training. Heerlijk even met ze gebeld, daar worden we allemaal heel blij van.

Na een lekker middagje luieren en het filmpje gemaakt te hebben zijn we naar zus&zo geweest om te eten. Heerlijk was het! Gezellige avond gehad. Vroeg naar bed vanavond, want we gaan morgen vroeg op! Die koude douche gisteravond, was koud, in en in koud. Het was vreselijk, maar we gaan er zometeen weer onder. Het is hier kwart voor tien, in Nederland is het kwart voor twee. Welterusten en tot morgen weer!

1. Agnes:
    17 februari 2017
    Hallo Moniek, wat heb je een leuk filmpje gemaakt! Complimenten hoor.
    Dat gaat vast allemaal goed komen met jullie.
    Groetjes Agnes.
  2. Johnny:
    17 februari 2017
    Goedemorgen Moniek, super filmpje heb je gemaakt. Ook het bellen daar worden we weer vrolijk van. Hopelijk op tijd wakker voor straks.
    Groeten daar.
  3. Maarten:
    Hartstikke leuk Moniek!
    Blij wat van je te horen, te lezen en te zien. Ja, die regen hoort erbij hè, tropisch buitje.
    Komt dat elke dag weer terug? Film is heel leuk en de foto's. Een echte supermarkt, zag ik.
    We zijn benieuwd naar het vervolg; het verhaal schrijven doe je ook leuk!
    Groetjes van Mary en opa Maarten