Uitrusten!

23 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Toen ik thuiskwam van de trip en mijn blog had geschreven was het alweer donderdag. Ik heb de hele donderdagmiddag, want ik had natuurlijk eerst uitgeslapen, aan het filmpje gezeten. Op mijn linkervoet was mijn blaar echt een open wond. Hierdoor durfde ik het zwembad niet in, want dan komt er allemaal viezigheid in. Dus gelukkig had ik veel tijd nodig voor het filmpje en was de donderdag snel voorbij. ’s Avonds lekker thuis gegeten en in de hangmat gelegen.

Vrijdag was de laatste echte dag van Jasper en Merel. In de avond stond uiteten, partybus en stappen op het programma. Ik heb me rustig gehouden overdag, want mijn blaar was nog steeds een open wond en ik had er redelijk wat last van tijdens het lopen. We hebben gegeten bij JiJi’s. Daar hebben we met mijn verjaardag toen ook gegeten, het was weer erg lekker. Na het eten zijn we naar de prinsessestraat gelopen, want vanaf daar vertrok de partybus. Ook dat was erg leuk! Aansluitend het stappen natuurlijk ook.

Zaterdag ochtend was iedereen samen. Merel en Jasper waren aan het inpakken en het was een beetje wachten tot ze gingen vertrekken. We waren allemaal op stap geweest en niet heel vroeg uit bed. Het vliegtuig had vertraging, dus ze hadden wat meer tijd om in te pakken en zich klaar te maken. Toen de taxi er eenmaal was en de koffers erin gingen was dat echt een pittig moment. Met allebei heb ik de laatste elf weken zoveel leuke dingen gedaan en wanneer je ook samenwoont leer je elkaar echt goed kennen. Afscheid nemen is ook echt niet mijn ding, maar zeker hier, hoort het erbij. We stonden met zijn allen in een kring en hebben één voor één een knuffel gegeven. Daarna nog even een groepsknuffel en toen was het uitzwaaien. Dat ging allemaal natuurlijk echt niet zonder tranen. Nadien hebben we het er nog wel over gehad dat het eigenlijk heel bijzonder is wat we in de afgelopen weken samen hebben opgebouwd. En dat de manier waarop er afscheid van elkaar genomen werd echt niet vanzelfsprekend is. Het is wel gek, twee lege kamers, je hebt het gevoel dat ze ieder moment nog thuis kunnen komen, maar je weet ook dat het niet zo is.

Zaterdag middag zijn we de stad in geweest. Nou, dat hoef je hier niet op zaterdag te doen, want om half twee gaat alles dicht en wij waren er pas om drie uur. Dus dat was echt één grote grap. Helaas. Wel een lekker ijsje gegeten. Toen we naar huis wilden was er hier de wandelmars. Dat noemen wij de avondvierdaagse. Dus geen taxi te krijgen. Daar weer een uur op gewacht en toen we eenmaal thuis waren zijn we gaan eten bij Souposo. Ah, dat was echt heerlijk! Ik had een heerlijke pompoensoep. We hebben lekker lang gezeten, een heerlijke avond.

Vandaag is het zondag en hebben we de hele dag aan torarica gelegen. Dat is hier een zwembad bij een hotel. Achteraf een pannenkoek gegeten en nu lig ik lekker gedoucht in de hangmat een blog te schrijven. Geen idee wat ik van de week ga doen, maar in elk geval aan school werken. Als ik daar nou eens een eind mee kan komen, dat zou heel fijn zijn!