Koningsdag

28 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Wat een heerlijk rustig weekje heb ik achter de rug. Maandag heb ik samen met Zoë de hele dag aan onderzoek gewerkt. Wat zijn we ver gekomen! Echt super fijn, wat geeft dat een goed gevoel. 's Avonds lekker gekookt. Ik had zin in gebakken tomaten, wat was dat al lang geleden. Toen het op tafel kwam spraken de gezichten van Marinke en Zoë boekdelen. Ze wisten niet wat ze zagen, heel grappig. Ze hadden het nog nooit gegeten, maar vonden het hartstikke lekker. Maandag avond heb ik met Fenne en Anouk een slaapfeestje gehouden bij de hangmatten. Helemaal gezellig, klamboe's hingen, kussen en deken mee en heeeerlijk in de buitenlucht. Totdat de straathonden een uur lang gaan blaffen en ik van drie tot vier wakker lag. Toen ben ik naar boven in mijn bed gegaan. Het was leuk voor zo lang het duurde!

Dinsdag heerlijk uitgeslapen en helemaal niks gedaan overdag. 's Middags met mama gebeld, daar heb ik nu ook uitgebreid de tijd voor. Toen papa belde na zijn werk was ik net klaar om naar de film te gaan. Dagmar en ik wilden naar the baby boss. Helaas was die uitverkocht en hebben we maar een andere film gekozen, geen idee, het was op de gok. Dus snel naar het toilet en naar boven. Zaten we bij een 3D kinderfilm, dat was aan de ene kant balen, maar de film Spark, was zo slecht nog niet. We hebben in elk geval lol gehad, want de eerste tien minuten van de film deed de 3D het niet. Ook dat kan hier in Suriname gewoon.

Na de film nog wat geshopt in de Hermitage Mall en een broodje gegeten. Ik was goed geslaagd in de t-shirtjes. Die verslijten hier zo hard! Niet normaal. Toen ik thuis kwam was het al vrij laat en ben ik naar m'n bedje gegaan.

Woensdag ochtend om half negen, wat voor mij echt vroeg is nu, want voor elven ben ik mijn bed niet uit nu het vakantie is, ben ik met Anouk en Fenne gaan ontbijten bij Zus&Zo. Heerlijk om de ochtend zo te beginnen. Toen we thuis kwamen ben ik het zwembad in gedoken en heb daarna lekker serie gekeken. Iedereen hier was keihard aan school bezig of aan het werk voor stage. Dus ik had beloofd lekkere pasta pesto te maken. We aten voor het eerst weer met bijna tien. Dan lijkt het net een kamp, zoveel eten. Wel heerlijk! Met een heerlijk toetje als verrassing erachteraan kon de avond niet meer stuk ;-).

Vandaag is het donderdag, koningsdag! Kenneth had gespoten voor de kakkerlakken. Dat had ik gisteren aan hem gevraagd. Dat leverde over de hele dag verspreid meer dan 20 kakkerlakken op. Bah, bah! Ook hier in Suriname konden we gewoon een feestje vieren voor onze koning. Even een feestje gebouwd bij Zus&Zo. Speciale cocktail erbij genaamd cocktail Willy en lekker dansen. Nu lekker in bed en staat het weekend bijna voor de deur. Dan zit de vakantie er al bijna op en gaat de tijd ineens heel hard! Ook al mis ik soms thuis zeker wel. Over 36 dagen komt papa al! Dus dat is over 5 dagen nog maar een maandje en daar heb ik echt heeel veel zin in!

Fijn weekend!

1. Johnny:
    28 april 2017
    Goedemiddag Moniek, Goed idee gebakken tomaten, heerlijk en niet te moeilijk en lekker snel klaar. Jij wordt natuurlijk ook gemist en als je iedere dag aan het werk bent (net als ik) nu even pauze dus dan vliegen de dagen zomaar om. Maar dat is ook helemaal niet erg want ik heb er ook heeel veel zin. Geniet jij nog maar even van je vakantie nu en tot snel.
  2. Elvira:
    29 april 2017
    Leuk om te lezen dat je zo geniet daar! Veel plezier nog hoor!