Helikopter vlucht!

1 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Zo, het weekend zit er ook op! Een rustig weekend, met iets heeel leuks! Donderdag boekte ik samen met Anouk & Fenne een helikoptervlucht bij SU for You. Ik heb hier bewust niks over geschreven of gezegd, want ik weet dat papa anders in stress schiet en daardoor ben ik ook veel zenuwachtiger. Ik vond het ook wel heeeel leuk dat ze van niets wisten.

Vrijdag ben ik 's avonds met collega's gaan eten bij Bar Zuid. Dat ging echt op z'n Surinaams en jullie kunnen dus wel raden hoe dat ongeveer ging. Ik was dan ook niet vroeg thuis, maar moest wel vroeg op zaterdag. Helemaal klaar voor de helikopter vlucht! Wat was het ongelooflijk gaaf. Ons huis vanuit de lucht, plekjes zoals de Waag (restaurant) waar we vaak komen en fort Nieuw Amsterdam allemaal gezien! Wat een geluk, want er lag ook nog een schildpad op het strand, een hele ervaring rijker! Het filmpje is te vinden onder video's. Rond kwart voor elf waren we alweer thuis en ik ben direct begonnen met het bewerken van het filmpje, want ik wilde het af hebben voordat ik het aan papa & mama ging vertellen. Ik kon het toch niet helemaal meer geheim houden dus heb ik oma gebeld en die vond het natuurlijk super gaaf. Daarna papa, die was blij dat hij het niet vooraf wist! Goed ingeschat dus, maar ook papa was natuurlijk gewoon heel enthousiast.

Zaterdagmiddag regende het, net als vrijdag de hele dag. Heel saai.. je kunt niks doen. Dan maar gaan lunchen met Carolien bij zus & zo. Iets kleins, een heerlijk tomaten soepje, want in de avond zijn we bij Jomax quessedillas gaan eten. Het was erg lekker en natuurlijk ook gezellig!

Vandaag is het zondag. Het was al laat toen ik uit bed kwam. Gelijk om boodschappen gegaan en ook vandaag veel regen dus op de terug weg helemaal nat geregend. Heel fijn.. naja. Ik was toch al nat, dus ik ben lekker in de regen gaan zwemmen! Het is echt niet koud dus dat kan makkelijk. Gedoucht en aangekleed, toen de zon kwam. Weer omgekleed, luchtbed opgepompt en weer het zwembad in. Na een kwartier was daar de regen weer dus heb ik heerlijk op bed een beetje op mijn laptop geklooid. Met Ashley gebeld en wat te eten gekookt. Toen het vanavond eindelijk droog was ben ik opnieuw gaan zwemmen. Lekker gek gedaan, aqua aerobics. Wat hebben we gelachen! Nu lekker op bedje en morgen de laatste dag vrij. Ik ga met Anouk & Fenne mee naar stage. Daar eens kijken hoe het is. Zij lopen stage op Commewijne in een weeshuis. Ik ben heel benieuwd!

1. Petra:
    1 mei 2017
    Ow dat is super gaaf he zo vliegen met een helikopter mooi hoor en zie je het heel anders. Enne ja maar goed ingeschat van je paps . Je blog stond onderaan nog open op de foto's(was zo afgesloten ) en had echt zoiets van huh wat heeft Moniek nu weer ondernomen zag die foto van achter op jou rug maar echt heel mooi. Jammie dat het bewolkt was anders nog ruimer zicht. En gaaf die schildpad had eieren gelegd denk ik. Volgens mij een lederschildpad maar kon het niet zo goed zien.
    Nou hier kun je ook weer even van na genieten gaaf hoor.