Twee keer geen douche...

22 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Vanmorgen weer met de taxi naar stage. Inmiddels kennen jullie al wel een beetje hoe het gaat. Ik ben gelijk naar de groep vijf gegaan. Zoals Zoë en ik hadden afgesproken. Ze zijn ongeveer tussen de negen en elf jaar. Erg leuke leeftijd! De dagopening op de groep zelf had ik nog niet gezien. Dit is zoals ze het in Nederland ook doen, gewoon het dagprogramma doornemen en elkaar goedemorgen zeggen. Weer voornamelijk geobserveerd, maar nu meer gericht. Wat kan ik doen, wat wil ik doen en op welke manier kan ik hier wat voor de leerkracht en de kinderen betekenen. Rond tien uur was er een leerling die wat extra hulp nodig had. Ik heb samen met deze leerling een uurtje gezeten, heel leuk, de leerling stelde mij ook allerlei vragen en was heel benieuwd wie ik allemaal al kende in de school. De tijd gaat heel snel dan, want de school duurt maar heel kort.

Natuurlijk zijn we ook weer met de taxi terug gegaan, we weten nog niet hoe de bus werkt en waarschijnlijk stopt hij niet langs de drukke weg waar wij over heen gaan, maar dat moeten we nog uitvinden. Eenmaal weer thuis wilde ik me direct even afspoelen, want dat is wel zo lekker na een dag stage. Helaas pindakaas, geen douche.. Daar baalde ik flink van. Beneden was er wel water! Dus ik heb mijn bikini aangedaan en ben buiten even gaan afspoelen en ben toen het zwembad in gegaan. Toen kwam Kenneth. Hij heeft de douche weer gemaakt, dus daar ben ik gelijk onder gegaan!

Verder heb ik aan school gewerkt, best wel heel lang. We moeten ons onderzoek een beetje omzetten, omdat we er vanuit waren gegaan dat we ook naar een weeshuis gingen. Ik heb dingen toegevoegd, veranderd en ik heb mijn stageopdrachten globaal voor mezelf ingepland. Morgen hebben we bespreking op stage over onze doelen en hoe we het gaan aanpakken. Ik ben benieuwd! Ook heb ik nog even met Annemar gebeld. Ik kon haar amper verstaan door de tropische regenbui hier. Die maken echt heel veel lawaai. Niet normaal!

We kregen een berichtje dat we de trip die we dit weekend gaan maken naar Bigi Pan moesten betalen. Dus zijn we rond kwart over zes gaan pinnen met zijn allen. Daarna gingen we om Roti. Helaas was er bij het restaurantje geen kip dus zijn we terug gegaan en zijn er een aantal naar een ander tentje gegaan. De Roti was heel lekker, maar wel pittig! Daarna lekker gehangen en gekletst in de hangmatten. Toen ik wat laat (tien over tien) naar bed wilde gaan en alles had klaar gelegd om te douchen.. deed hij het weer niet! Wat een geluk dat ik me vanmiddag ook al heb gedoucht. Alleen mijn haar niet gewassen.. Misschien morgenochtend en anders morgenmiddag. Bah, dat is echt tegen mijn normale ritme. Niet douchen voordat ik mijn bed in ga. Ik hoop dat hij het morgenochtend doet en anders hoop ik dat mijn haar er nog een beetje fris uit ziet. Snel slapen dus, want het is nu al kwart voor elf. Dat is kwart voor drie in Nederland. Welterusten en tot morgen!

1. Yda Tieleman:
    Surinaamse Roti , zalig. Klinkt allemaal goed Moniek, alleen die douche....xx
  2. Johnny:
    23 februari 2017
    Goedemorgen Moniek, nou dat was dan weer een dag met allerlei gebeurtenissen. Ach het is in ieder geval niet saai dan. Vandaag weer een nieuwe dag en hopelijk kun je dan wel douchen. Hier grijs en nat en veel wind dus hier mis je niks. Fijne dag.
  3. Agnes:
    23 februari 2017
    Goed van je Moniek dat je de leerdoelen en doelstellingen al wat uitwerkt.
    Vervelend dat je niet kan douchen, ondanks dat hij koud is.
    Ben benieuwd naar je uitstapje van het komende weekend, wordt vast leuk.
    Weer veel succes vandaag, neem alles zoals het komt.
  4. Diny van Vooren:
    23 februari 2017
    Hoi Moniek, Leuk om je blog te lezen. Je bent in een heel andere wereld terechtgekomen. Lijkt mij spannend en interessant. Wel een geweldige kans overigens om zo je stage te kunnen doen. Profiteer en Geniet er van. En ach een keer niet douchen!?!? Ik ruik je niet hoor