Salsa dansen

7 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Een dag die begint zoals alle anderen met stage. Ik vind het echt super leuk! Je moet altijd even je draai vinden, maar ik voel me erg thuis nu. Vanmorgen weer van alles kunnen doen. Vandaag wat eerder de taxi gebeld dus we waren op tijd thuis. Dat is echt wel fijn, want als je pas om twee uur thuis komt heb ik toch wel zin in wat te eten vanaf zeven uur 's ochtends.

Vanmiddag aan school gewerkt en ik had geen water meer dus dat heb ik ook nog gehaald. Ook heb ik gelijk wat eitjes gehaald, want dat is toch ook wel lekker soms. Vandaag gingen we salsa dansen! Dus het was zaak dat we op tijd gingen koken. Samen met Zoë, Dagmar en Marinke ben ik om boodschappen geweest. Wraps is makkelijk, snel te maken en erg lekker. Ook voor elf man is het hier in de keuken goed te doen om te maken. Die houden we er dus echt in! Elke week een keer wraps is niet verkeerd. En iedereen kan zelf kiezen wat je er op wilt eten. We waren ruim op tijd klaar en zijn om zeven uur richting dansschool Danszon (volgens mij heet het zo) gegaan. Het was echt super leuk! Leuk om weer wat te doen en de dansleraar doet het met zoveel enthousiasme en humor, daar wordt je vanzelf blij van. Die acht lessen waar er nu nog zeven van over zijn, die gaan we wel doorkomen. Hier is echt geen trampoline te vinden, dus dat gaat het niet worden. En ik wil niet vier maanden niks doen, en dit doen we met acht mensen van het huis, helemaal leuk dus.

Toen we thuis kwamen was het alweer kwart over negen. Er zouden nog twee nieuwe huisgenootjes komen. Daar hebben we op gewacht, het is wel fijn om door mensen ontvangen te worden als je net nieuw bent. Daar weten we zelf alles van. Nu ben ik wel gelijk naar bed gegaan. Ik ben hier echt moe om tien uur. Nu is het kwart voor elf en kwart voor drie in Nederland. Fijne dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Agnes:
    8 maart 2017
    Goedemorgen Moniek, fijn om te lezen dat je je draai hebt gevonden.
    Het is altijd even schakelen in het begin, andere cultuur, ander ritme en ander weer.
    Pak wel je rust tussendoor. Leuk dat je hebt genoten van het salsa dansen, wens je een fijne dag toe.
  2. Petra:
    8 maart 2017
    He moniek, ja je moet je aanpassen aan het ritme van het land. Je stapt in een andere cultuur natuur temperatuur vooral en de stage. En ondanks dat het maar een halve dag lijkt geeft het vele indrukken en prikkels die je niet gewend bent. Je draait daar ook je eigen huishouden ook al deel je het met veel de dagelijkse zaken gaan wel door.
    Je doet het super zoals ik het lees daarom is het ook belangrijk naar jezelf te luisteren moe is moe en zeker in de temperaturen van daar.
  3. Johnny:
    8 maart 2017
    Goedemorgen Moniek, inderdaad naar je lichaam luisteren en pak je rust. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Rustig aan en fijne dag weer.