Een regen dag!

8 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Vanmorgen stapten we in de taxi en we vroegen of we op de lijst naar ons stage adres konden. Daar was hij duidelijk niet erg blij mee, want op de lijst is goedkoper dan op de meter. Hij reed dan ook erg hard en moest vaak in de remmen, maar goed, wij zeiden niks en gaven aan het einde zijn geld en gingen vrolijk naar stage, dus hij had alleen zichzelf ermee. Een rustige stage ochtend in vergelijking met gisteren. Ik ben bezig geweest met wat educatieve spelletjes en ik ben met de leerlingen individueel bezig geweest. Verder niets bijzonders, alleen konden we weer geen taxi krijgen. Het was erg slecht weer hier, als het regent staan ook de straten soms blank en dat was vandaag het geval. Het duurde ruim veertig minuten voor onze taxi er was, dus dat was erg vervelend.

Eenmaal thuis heb ik eigenlijk de hele middag aan school gezeten. Eerst eet ik altijd even een boterham als ik thuis kom, dan ga ik even zitten of in de hangmat en dan ga ik aan de slag. Met dit weer was er toch niet veel anders. Nog even met een aantal uit Nederland gebeld, waaronder paps&mams. Papa die al een aantal voorbereidingen aan het treffen is voor in juni als hij komt, dus dat is leuk om te horen! 's Avonds niet zelf gekookt. We hebben pizza gehaald. Heel gezond ook.. Het weer was gewoon echt Nederlands, regen, regen en nog eens regen. Daar word je niet vrolijk van en krijg je ook geen energie van. Niemand had dan ook echt zin om te koken en ik had eigenlijk wel zin in pizza. Na het avond eten alleen maar in de hangmat gelegen en nu lekker gedoucht in bed. Morgen nog een ochtend stage en dan hebben we al weer weekend! Wat gaat het ontzettend snel, echt niet normaal. Het was dus niet zo spannend vandaag en maar een kort verhaaltje. Morgenavond weer salsa les en verder weet ik niet wat de dag brengt. We zien wel. Fijne dag allemaal!

1. Petra:
    9 maart 2017
    Moggu Moniek hier regent het ook al dagen nx aan.
    Kunnen jullie ook niet op de terug weg op die taxi lijst?
    Dan ben je er misschien meer verzekerd van dat ze er een bepaald tijdstip zijn? Is maar een gedachte.
  2. Agnes:
    9 maart 2017
    Goedemorgen Moniek, goed bezig geweest met je schoolzaken.
    Tja de regen is niet zo leuk. Hier ook al dagen regen, iedereen verlangt naar het zonnetje.
    Wel vervelend dat het vervoer naar en van school elke dag een verassing is of ze op tijd komen, zijn er geen andere optie's om iets te regelen?
    Vandaag weer "nieuwe kansen / nieuwe prijzen" en vanavond lekker salsa dansen.
    Veel plezier!
  3. Mary van de Velde:
    9 maart 2017
    Hoi Moniek, we hebben nu, 14.00 een heerlijk zonnetje hoor,eindelijk mogen wij daar ook even van genieten. Leuk dat jullie op salsa les zitten ,is weer eens wat anders dan de trampoline.Veel plezier vanavond dikke knuffel van Fleur en mij doeiiii❣️