Even tot rust komen..

19 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Na een late avond was ik al redelijk vroeg wakker. Rond tien uur werd ik wakker, maar je zweet echt je bed uit, dus dan ga je je echt wel aankleden en naar beneden. Normaal zou ik thuis op de bank gaan zitten, maar die hebben we hier niet. De hangmat is daar een prima vervanger voor! Op het gemakje wat gegeten en gedronken. Even een muziekje geluisterd en met Marit gebeld! Aan het begin van de week vond ik moeilijk om contact te hebben, maar nu vind ik het echt heel leuk. Ik heb heel erg veel jeuk aan mijn benen door de muggen, maar als ik met mijn benen in het water zit is dat een stuk minder. Dus dat doe ik dan ook heel veel.

Rond een uur of één zijn we naar Torarica gegaan. Wat een heerlijk zwembad! Ze hebben daar een bubbelbad, sauna's en dan het zwembad met allemaal bedjes eromheen. Voor heel weinig geld kunnen we daar onbeperkt naar toe. Dus we gaan daar zeker een abonnement nemen. We hebben daar tot half vijf gelegen en heerlijk geluierd. Even tot rust komen en ons hoofd leeg maken voordat we morgen echt beginnen op stage. We hebben zoveel gezien, meegemaakt en geleerd deze week. Welke taxi bel je, hoe zorg je dat je niet te veel betaald, wat is een Surinaamse Dollar waard en waar kan je het beste boodschappen doen, maar ook waar de lekkere eettentjes zijn.

Vanavond nog even met thuis gebeld en met Ashley en Jet. Super leuk om iedereen te zien en te spreken en te vertellen wat er allemaal gebeurt. Morgen beginnen we echt, alle drie redelijk gespannen, maar we hebben er zin in en zijn heel erg benieuwd! De weg ernaar toe is gevaarlijk, ook de buurjongen vindt het maar niks dat we op de fiets gaan. Toch gaan we het proberen en als het echt niks is dan pakken we heen de taxi en terug de bus, want dat is nog goedkoper dan de taxi. We gaan het meemaken en beleven. Ik ga zo lekker een koude douche nemen en daarna slapen. Om kwart over zes gaat de wekker. Het is hier half tien en in Nederland is het half twee. Welterusten en tot morgen!

1. Agnes:
    20 februari 2017
    Goedemorgen Moniek, wat leuk om je verhalen iedere dag te lezen.
    In een week heb je al veel geleerd en meegemaakt.
    Je doet het heel goed, en vandaag een spannende dag voor jullie.
    Ben benieuwd, wens je heel veel succes.
    Groetjes van ons.
  2. Carla:
    20 februari 2017
    Hoop dat het goed ging op de fiets vanmorgen...als het aan mij ligt ga je met taxi en met de bus terug. Veel te gevaarlijk in t verkeer daar!!
  3. Demi :
    20 februari 2017
    Veel plezier vandaag op je stageplek!