De allereerste stage dag!

20 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Vanmorgen ging om kwart over zes de wekker, jeetje, dat voor mij als niet ochtendmens. Echt niet leuk, maar wel een spannende ochtend. Vanmorgen zijn we voor het eerst naar stage geweest. Toen ik op de fiets heen zat dacht ik, wauw, wat ik afgelopen week allemaal heb meegemaakt, dat is zo veel.. Vorige week zaten we op dit tijdstip in het vliegtuig en had ik dit nooit kunnen bedenken. Onderweg kwamen we erachter dat het echt nog gevaarlijker was dan zaterdag om te fietsen. Wel vonden we de weg in één keer! Ook toen we bij onze stage kwamen raadde de directeur het niet aan om te fietsen. We zijn met zijn drieën vanaf thuis dus we gaan vanaf nu maar gewoon met de taxi, veel veiliger.

Wat is het Gouden Hart een hartelijke school! Het team is echt heel open en staan ook heel erg open voor ons. Er waren nog vier andere stagiaires en dat is toch wel veel naar onze mening. Hier hadden we dan ook wat zorgen over en zijn we de hele middag mee bezig geweest. Maar ik voelde me zo welkom en ik wil graag blijven, dus ik hoop echt dat we de taken goed kunnen verdelen. Morgen komt onze begeleider van het SPI langs om het er nog even over te hebben, maar hij zei dat het echt wel goed komt, dus daar gaan we dan maar vanuit. Op het Gouden Hart willen ze ons in ieder geval graag hebben. Dus dat wordt dan ook mijn stage voor 4 ochtenden in de week. Morgen krijgen we klassen toe gewezen (als het goed is) en krijgen we meer duidelijkheid.

Wat een hitte terug op de fiets. Echt niet normaal. Toen we zaterdag zo lang gefietst hadden heb ik goed om me heen gekeken, waardoor ik wel wat dingen had onthouden. Ik nam de route die wat rustiger was en was blij dat mijn geheugen mij niet in de steek had gelaten! Dat doet mijn richtingsgevoel namelijk altijd, want dat heb ik niet. Gelijk om boodschappen geweest en daarna lekker thuis gehangen. Gebeld met Nederland en gelijk het dagverslagje geschreven. 's Avonds met een aantal wat gegeten. Het aantal muggenbeten blijft oplopen. Ik heb er wat foto's bij gedaan, zodat jullie zelf de schade kunnen zien. De koude douche gaat nu wennen, maar lekker is het niet. Ik lig nu lekker in bed, morgen weer vroeg. Het is hier half elf en in Nederland half drie. Welterusten en tot morgen!