Het eerste weekend!

18 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Het is zaterdag! Dat betekend het eerste weekend hier in Suriname. Ik had mijn wekker om vijf voor tien gezet, want de meneer van het SPI zou bellen. Ik was om kwart over negen wakker en Zoë ook zoiets. We worden eigenlijk elke keer tegelijk wakker. Op het gemakje naar beneden gegaan en lekker in de hangmat gaan liggen. Onze 'klusjesman' Kenneth was er rond kwart voor tien om wat dingen te vervangen. Om half twaalf hadden we nog geen telefoon gehad en ben ik maar even het zwembad in gegaan. Om één uur nog niks, ondertussen hadden we de wasmachine maar alvast aan gezet. Maar om half twee kregen we dan toch een berichtje. Hij ging het helaas niet halen. We zijn om twee uur zelf op zoek gegaan naar onze stageplaats. Dat was me nog eens een zoektocht! Het is ongeveer 35 minuten fietsen. Dat is best een eindje en de weg ernaar toe is niet geheel ongevaarlijk. We zijn met zijn drieën op die plaats dus misschien gaan we heen met de taxi en terug met de bus, maar eerst maar eens op de fiets maandag ochtend.

Het zwembad hier in de tuin is echt een uitkomst. Na een fietstocht van twee uur met onderweg een tussenstop in de Lucky Store (soort van Hema). De rest van de middag lekker in het zwembad doorgebracht, want als het zonnetje door komt is het echt heel warm. 's Avonds frietjes gegeten en daarna een spelletje gedaan. Toen zijn we hier in Paramaribo naar Tequila geweest met de mensen die thuis waren. Damaru trad op (van tuintje in mijn hart). Hij deed drie nummers.. maar het was wel heel gezellig! Het is hier nu half vier. In Nederland is het al half acht in de ochtend. Dus ik ga heel snel lekker slapen na weer een heerlijke koude douche. Welterusten en tot morgen!

1. Agnes:
    19 februari 2017
    Leuk...speurtocht op de fiets in Paramaribo! Maar je hebben het gevonden, klasse.
  2. Demi :
    20 februari 2017
    Gelukkig wel lekker een zwembad met dit warme weer ❤
  3. Mary van de Velde:
    21 februari 2017
    Hoi Moniek,
    Als eerste bekijken we 's morgens jouw leuke verhaal en genieten er enorm van. We zijn blij dat jullie nu veilig met de taxi naar school gaan.Fijn dat jullie een leuke stage hebben en er erg welkom zijn. Wij kregen al jeuk bij het zien van al die muggenbulten, sterkte hoor! Fijne dag en succes xx