Paramaribo Zoo

2 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Donderdagavond ben ik samen met Elmarije naar Havana geweest. We waren maar met zijn tweeën, maar we hebben het heerlijk naar ons zin gehad. We waren op tijd thuis, tenminste voor als we op stap gaan wel. Het was kwart over drie. Ik lag rond vier uur in bed en heb vrijdag lekker uitgeslapen. Nadat ik had ontbeten ben ik even gaan zwemmen. Dat is hier echt heel fijn. Ik heb me afgespoeld, aangekleed en ben aan school gaan zitten. De hele middag heb ik aan school gewerkt en ik ben een heel eind gekomen met mijn opdrachten, dat is echt een heel fijn gevoel!

's Avonds zijn we met zijn allen naar Bar Zuid gegaan. Daar hebben ze heerlijke pizza's, maar ook al het andere wat ze maken is lekker. Na bij Bar Zuid te zijn geweest zijn er een aantal naar het casino gegaan en een aantal naar huis. Ik ben lekker naar huis gegaan en ben gaan douchen. Ik vind het heerlijk om daarna nog even in de hangmat te liggen, dus dat heb ik dan ook gedaan.

Zaterdag heb ik weer heerlijk uitgeslapen en toen iedereen ontwaakt was ben ik met Eveline, Dagmar, Marinke en de collega van hen, Yvette, naar Paramaribo Zoo geweest. Dat was warm, maar leuk om even gezien te hebben! Ze hadden onder andere een miereneter, luipaarden en roofvogels. Ook waren er natuurljk aapjes. We hebben in de dierentuin schaafijs gehaald, dat is de voorloper van de slush puppie. Lekker koud. Na twee uurtjes waren we de dierentuin door en zijn we thuis gelijk het zwembad ingesprongen. In de avond hadden we een 'pool' party bij iemand thuis, maar we zijn het zwembad niet in geweest, een paar maar, want we zijn daarna naar Tequila gegaan. Daar zijn we ongeveer tot half vier gebleven. Het was een super gezellige avond! Waarna uitslapen vanmorgen weer heel fijn was. Ik heb vandaag echt helemaal niks gedaan, behalve een beetje gewassen, schoongemaakt en aan school gewerkt. Het internet lag er de hele dag zo'n beetje uit dus toen die het eindelijk weer deed heb ik even een serie op Netflix gekeken. Zometeen ga ik koken, rijst met kip en groente is het vandaag. Morgen weer een week stage. De laatste volledige week voor de vakantie alweer. Wat gaat de tijd ongelofelijk snel. Ik ben hier morgen acht weken! Dat is al bijna op de helft. Op donderdag weer een verslagje van de week. Ik ga de foto's van de dierentuin nog plaatsen. Fijne week allemaal!

1. Addie:
    2 april 2017
    Da's een mooie opsteker, een compliment van het hoofd der school. Maar het is hem/ haar maar geraden ook, met zo' 'n pareltje als jij! En nog zelf aan de kook ook... Als variatie op het Blaka Watra bij jou, zijn Marianne en ik vanmiddag de Zwaakse Weel rondgewandeld. Niks geen vissen gezien, wel veel bloesem, lammetjes en konijnen rondom. Goede schoolweek gewenst alvast en op naar je vakantie!
  2. Nicolette:
    3 april 2017
    Knap allemaal hoor wat een ervaringen. Fijn dat de tijd snel voor bij gaat. Je bent al weer bijna op de helft . Wat gaat de tijd toch snel. Groetjes van mij en nog veel plezier!
  3. Johnny:
    3 april 2017
    Mooi verslag weer en gaaf om te lezen wat jij en jullie allemaal doen en meemaken daar. Ik ga nu toch ook aftellen voor mijn reisje naar jou en zoals ik het lees ben jij straks voor mij de perfectie gids in Paramaribo en omstreken. Groeten en tot snel.
  4. Pieter en Hanna:
    Hoi Moniek,
    Vandaag hebben we je vader gesproken en gehoord hoe goed het in Suriname met je gaat. Leuk om je reisverslag te lezen. Geniet er van.
  5. Diny van Vooren:
    5 april 2017
    Hoi Moniek,dikwijls denk ik aan je en denk dan;"oh ja even je blog lezen en reageren. Volgens mijn omgeving is het met het korte termijn geheugen van mij maar,' lapperdepoepie' gesteld. Maarrrrr nu apte ik je moeder en direct naar je blog gegaan. Misschien je moeder meer appen Wat ik lees is volgens mij een weergave van alle leuke dingen die je maar kan beleven daar. Ga zo door en blijf mooie herinneringen verzamelen. Alles wat minder gaat of voelt zakt toch als eerste weg. Althans zo werkt het bij mij. (Korte termijn ....) snap je?!veel liefs vanuit Knokke
  6. Mary van de Velde:
    5 april 2017
    Hoi uitgaanster, ik heb weer genoten van je verhaal. We hebben elkaar gisteren gesproken dus veel nieuws is er niet. Ohhh ja ,Fleur heeft een tandje gekregen vandaar dat ze gisteren zo huilde en krijste ,die arme ziel. Geniet weer van al het moois dat Paramaribo en omstreken te bieden heeft. Veel liefs van opa en de .... .... ha, ha.XX