Stakingen

6 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Stageweek nummer zeven is achter de rug! Wat gaat het ontzettend snel ineens. Zondag werden we gewaarschuwd voor stakingen, maar daar hebben we niets van gemerkt. Later deze week wel. Maandag was een rustige dag. Maandagavond zijn we bij de waag gaan eten, omdat Marion nu echt de Mozart familie heeft verlaten. Ze viert nu hier nog even vakantie en vliegt dan terug. We hebben een groepsfoto gemaakt met zijn allen. De foto's zijn leuk geworden, ik zal er een aantal plaatsen.

Dinsdag is echt een dag waar ik eigenlijk niets over te vertellen heb. Stage, daarna wat schoolwerk en verder niets bijzonders. Thuis lekker wat pasta gekookt en opgegeten. Sinds het weekend heb ik een beetje een verkoudheid, 's avonds kom ik slecht in slaap dus heb ik dinsdag overdag even geslapen.

Woensdag hoorden we op stage over de stakingen op donderdag. Het bleef lang onzeker over wat er nu ging gebeuren, maar toen we dat eenmaal wisten konden we naar huis. Ik ben samen met Dagmar en Marinke en een collega van hun naar de Mac Donalds geweest. De eerste keer dat ik dat hier gegeten heb. Het was super gezellig en daarna lekker thuis gehangen. Door het hoesten kon ik weer niet in slaap komen helaas..

Vandaag is het alweer donderdag. We hadden stage tot tien uur. Vanwege de stakingen dus, we zijn gelijk na stage om een hangmat geweest. Dit weekend gaan we weer op trip. Naar baka a boto (volgens mij heet het zo). En voor deze trip moesten we zelf een hangmat meenemen. We waren rond tien voor elf thuis en ik had van woensdag op donderdag maar vijf uurtjes geslapen, die heb ik even ingehaald overdag. Dus ik heb nadat ik thuis kwam niet heel veel meer gedaan. Even gezwommen en verder lekker rondgehangen thuis. Heerlijke couscous salade gegeten 's avonds. Nu ga ik zo lekker slapen (alweer). Tot zondag of maandag, na de trip! Fijn weekend allemaal.