Laatste stageweek..

18 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Maandag ben ik toch een dagje thuis gebleven. Zondagavond was ik totaal niet in orde en ook maandag heb ik het meerendeel van de dag op bed gelegen. Ik heb van zondag op maandag elf uur geslapen, dus mijn lichaam had het duidelijk nodig! Om negen uur maandag ochtend klopte Marinke op mijn deur, want Dagmar en Marinke waren dus ook ziek. Hetzelfde als ik.. 's Avonds lekker thuis gekookt. Gehaktbal met aardappeltjes en groenten. Vroeg naar bed en dinsdag weer lekker naar stage geweest. De situatie op stage was niet heel veel verbeterd na vorige week. Ik ga niet in detail treden, mocht je benieuwd zijn naar wat er gebeurd is, dan mag je altijd een WhatsApp sturen. Dinsdagmiddag is er besloten dat wij deze week de laatste week hebben gedraaid. We gaan maandag afscheid nemen van de kinderen en leerkrachten en zijn dan klaar. Ik heb echt een ontzettend leuke tijd gehad en wat heb ik ontzettend veel geleerd, gezien en mogen doen! Ik heb een prachtige beoordeling mogen ontvangen met alleen maar complimenten, daar ben ik heel blij mee.

Woensdag en donderdag hebben we nog gewoon afgemaakt natuurlijk. Het regent op het moment nog steeds veel, maar vandaag, donderdag was het enorm mooi weer! Ik zat helemaal blij in de taxi, want ik wilde gelijk in het zwembad springen.. toen kreeg ik een berichtje van thuis. Kenneth was het zwembad aan het schoonmaken... ahh, wat baalden we! Als hij het schoonmaakt betekend dat, dat hij er een soort van spul in gooit wat het water zuivert en dan mag je er dus 18 uur niet in. Heeeel fijn dat hij dat precies vandaag moest doen. Echt niet!

Toen we thuis kwamen hing er een briefje op de poort, ik zag het gelijk! Ik moest wel even lezen wat er op stond, maar toen het tot me door drong was het wel super leuk. Er stond op: ''Keep calm, it's my last day of work!''. Onze huisgenootjes hebben bijna alles meegekregen de afgelopen weken en waren super lief. Wij hadden in de taxi ook tegen elkaar gezegd dat het ook heel gek is, want nu stage klaar is, komt er ook al bijna een einde aan dit grote avontuur. Over iets meer dan twee weken is papa hier al en daarna ga ik richting huis. Stiekem ben ik al een beetje aan het aftellen en heb ik daar ook heel veel zin in. Ik voel me nu heel erg thuis hier, je doet je ding, gaat om boodschappen en onderneemt dingen zoals je dat in Nederland ook doet, maar oost-west, thuis best!

Vandaag had ik Monique aan de telefoon, en als ik de trampolines zie denk ik maar één ding. Laat me even twee uurtjes springen. Dat is echt het eerste wat ik doe als ik thuis kom, 's avonds ga ik naar de zaal en kom ik die trampoline niet meer af! Jetlag of niet, want ik kom terug de dag voor het NK in Ahoy en daar ben ik natuurlijk het hele weekend bij. Weer genoeg gekletst, ik ga zien wat het weekend brengt en wat we de komende twee weken gaan doen, in Paramaribo zelf is er ook nog genoeg wat we niet gedaan hebben. Het filmpje van de trip naar Galibi is inmiddels te vinden onder video's. Fijn weekend!

1. Petra:
    19 mei 2017
    Jeetje vooraf denk je das lang en nu is je avontuur bijna ten einde wat heb jij een mooie tijd beleeft als ik het zo mag zeggen en respect dat je het zo goed hebt gedaan. En natuurlijk de extra beloning van een super mooie beoordeling als ik het zo lees nou gaaf hoor. Ben blij voor jou je hebt het toch maar even gedaan . Nu nog even paar weekjes genieten en hopelijk wat meer droog weer.
  2. Maarten:
    19 mei 2017
    Prachtig Moniek en gefeliciteerd met je mooie beoordeling!