Welkom in de kikkerstraat...

21 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Het weekend zit er weer op. Wat gaat de tijd toch snel, niet normaal. Ik heb nog maar drie weekenden te gaan dus dan zou je denken, ieder weekend dat je niets te doen hebt gaan we op stap of van alles ondernemen. Nou, deze dame is gewoon eens lekker het hele weekend thuis geweest. Vrijdag was een dag die begon met regen, regen en nog eens regen. We mochten het zwembad weer in, maar daar hadden we natuurlijk niks aan.. toen op een gegeven moment toch de zon door brak! Yes, heerlijk in het zwembad gelegen en niets gedaan. Genieten van de zon en even opladen van een toch wel aparte week. 's Avonds de restjes opgegeten en vroeg naar bed gegaan. Oh ja, nog wel met Dagmar een ijsje gehaald. We hadden hem zeker verdiend, vonden wij.

Zaterdag ochtend zijn we om boodschappen geweest, ik had bijna niets meer in huis, want normaal gaan we altijd op maandag om de week boodschappen, maar toen was de Mozartstraat de lamlendigestraat. Drinken ingeslagen en toen brak de zon weer door! We genieten nu van iedere straal zon die we zien, koud is het zeker niet, maar al die regen is soms toch wel deprimerend. Iedereen zit dan op zijn kamer, want bij de tafels is het nat, bij de hangmatten is het nat en overal lekt het dak. Behalve op de kamers, naja, bij mij lekt het op mijn kamer ook regelmatig..

's Middags zijn we naar de Maretraite Mall geweest. Cadeautjes gekocht voor de stage kids en gewoon lekker rond gelopen. Samen met Dagmar en Elmarije heb ik veel lol gehad. Elmarije en ik zaten in een winkel te wachten op Dagmar die aan het afrekenen was maar ze had niet door dat Dagmar en ik al lang buiten voor het raam stonden. Dat hebben we gefilmd en dat gaan jullie zeker nog ergens een keer terug zien. Lekker gek doen met elkaar is het leukste wat er is! In de avond zijn we voor het eerst deze week weer eens uit eten geweest. Iedereen was weer een beetje uitgeziekt, alhoewel ik zaterdagochtend weer niet echt fit was. Toch wil je echt even weg. Het was heerlijk, lekker saté met friet gegeten bij Bar Zuid. Ook toen we thuis kwamen gelijk naar bed gegaan en lekker uitgeslapen.

Zondag, zondag was vandaag. Niet echt een dag om over naar huis te schrijven, want we hadden weer veel regen. Vanmorgen even gebeld met mama, die is vandaag naar Frankrijk gevlogen. Zo gek, toen ze boekte dacht ik, als dat zo ver is, dan is mijn tijd hier bijna ook over. Nu zijn die dingen allemaal zo ver, net als stage waar we morgen afscheid gaan nemen. Heel gek, echt heel gek! Nadat ik gebeld had zijn we om boodschappen gegaan. We hebben boodschappen gedaan voor de wraps die we vanavond hebben gegeten. Verder heb ik nog aan school gewerkt en heb ik een film gekeken. De wraps vanavond waren weer hartstikke lekker, totdat ons heerlijke avondeten werd verstoord. Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik niet heel bang voor salamanders, gekko's, kakkerlakken en allerlei andere beestjes. Ik vind het niet fris, maar ik ben niet bang. BEHALVE voor kikkers en padden. Dan gil ik het echt uit! Er zit hier al een paar dagen een grote, dikke, vette kikker die net zo groot is als een flesje water van een halve liter. Die kwam dus vanavond tevoorschijn. Nou, oke, ik blijf wel wachten tot hij weer weg is. Dagmar zei, kom even kijken Mo, ga gewoon even achter mij staan. Dus dat deed ik, ik ging snel weer zitten, want ik kreeg er helemaal de kriebels van. Toen ik weer zat probeerden een aantal huisgenootjes hem weg te jagen, maar dat ging even mis. Hij kwam de kant op van de tafels. Ik wist niet HOE snel ik weg moesten rennen. Ik gilde het uit, Zoë ook! Wie er nog meer bij ons stonden, ik weet het niet eens meer, ik was er helemaal van in paniek. Ik rende de beneden keuken door om zo naar boven te gaan. Dat was niet echt een goed plan, want eenmaal achter gekomen sprongen er daar net zo vrolijk twee kikkers weg. Ik weer gillen, Zoë ook en zo ben ik de kamer van ons nieuwe huisgenootje Janne in gevlucht. Hij was er weer van door gesprongen na een minuut of vijf en ik ben daarna nog tien minuten beneden geweest. Tenminste dat was inmiddels alweer twee uur later dat ik beneden kwam. Ze gingen weer op zoek naar dat ding, nou ik ben naar boven gaan douchen en ik kom mijn kamer niet meer uit! Nu zit ik lekker gedoucht op mijn kamer en hoop ik dat monster niet meer tegen te komen, maar goed, dat geef ik weinig kans, want ik geloof dat hij het wel naar zijn zin heeft hier.

Dat was het wel weer.. Morgen afscheid nemen, dat zal wel gek zijn. Het voelt nu prima. Ik kan het goed afsluiten. Fijne week weer allemaal!

1. Carla:
    22 mei 2017
    Whaaahhh Moniek, ik kreeg er zelfs de rillingen van toen ik het las, bij mij precies hetzelfde, kakkerlakken en andere beestjes geen probleem maar kikkers!! VRESELIJK! En dan....zo GROOT als een flesje!!! Ik zou dat kamertje niet meer afkomen!