Vakantie!

13 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Dat was de laatste week voor de vakantie! Heerlijk, even 2,5 week vrij en genieten van het land. Op maandag vroeg op na een trip, dat is altijd even zwaar. Je zou het liefst even bijkomen, maar dat is niet aan de hand. Stage wacht, dus je staat op en gaat met frisse moed aan een nieuwe week beginnen. Op stage was het maandag en dinsdag erg rustig. De leerkracht wordt na de vakantie vervangen door iemand anders, die met nieuwe stof aan de slag gaat. De kinderen hebben vooral veel voor zichzelf gedaan afgelopen week. Maandag heb ik het filmpje ’s middags in elkaar gezet en ’s avonds lekker niks gedaan en een beetje op tijd naar bed. Maandagavond was eigenlijk de eerste avond dat ik me een klein beetje verveelde. Elmarije heeft geklokt hoe lang ik erover deed om via de ene trap naar boven te gaan, via de andere trap naar beneden en weer terug naar de tafels te komen. Ik heb drie keer mijn record verbeterd en ben daarna met kleren aan in het zwembad gesprongen. Soms moet je gewoon even gek doen! Dinsdag heb ik na stage aan onderzoek gewerkt. Niet heel spannend om over te vertellen dus, maar wel fijn dat ik weer een stukje verder ben gekomen. ’s Avonds lekker gekookt en op tijd naar bed, voor de laatste stageochtend! Woensdag ochtend hadden we paasontbijt. We moesten gewoon om half acht beginnen, maar de ochtend duurde maar tot tien uur. Heerlijk. Een gezellige ochtend met de kinderen. De kinderen kregen stukjes stokbrood met knakworstjes en een yoghurtje. Om tien uur gingen de kinderen naar huis en wij dus ook! VAKANTIEEE! Eenmaal thuis gekomen heb ik gelijk alles gewassen, kleren, beddengoed, handdoeken etc. Daarna ben ik richting het centrum gefietst voor inkopen voor de trip. Ik heb nog een extra powerbank gekocht, een regenjas en een rugtas. Ik hoop dat ik de regenjas niet nodig heb, maar vorige week was dat ook drama, dus wilde ik er graag één hebben. Vrijdag is Elmarije jarig. ‘s Avonds zijn we uit eten geweest bij de Waag, alvast voor haar verjaardag. Dat was erg gezellig, maar we moesten wel weer anderhalf uur wachten op ons eten. Dat is echt niet fijn, maar goed, het was lekker.

Vandaag is het donderdag en vanmorgen heb ik lekker uitgeslapen. Elmarije moest nog een klein rugtasje hebben, dus ben ik vandaag weer met haar naar het centrum gegaan. Daarna zijn we wat gaan drinken bij zus&zo. Als je met achttien mensen woont en je bent af en toe even alleen of met zijn tweeën weg is dat echt weleens even rustig aan je hoofd. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we lekker gezwommen. Ik wilde na het zwemmen even douchen, maar omdat ik zes dagen weg ga heb ik in totaal bijna 2,5 uur aan de telefoon gehangen met allemaal verschillende mensen. Heel leuk, maar er zit echt veel tijd in. Ik had nog wat eten over van dinsdag dus dat hebben Zoë en ik gedeeld. Zoë had wat pasta gekookt voor erbij en ik heb snel nog even gedoucht voor dat ik ging eten. Na het eten nog even om beltegoed bij de Chinees en toen in de hangmat gaan liggen.

Morgen gaan we op trip voor zes dagen. Als ik zes dagen zeg, denk ik echt van, jeetje, dat is wel heel lang. Alleen ik heb er zoveel zin in! Ik vind het zo leuk om alle mooie plaatsen van het land te zien en te zien hoe het er in andere delen van Suriname aan toe gaat. Ik heb daarnet mijn tas ingepakt. Ik hoop echt dat het niet te zwaar is en dat ik genoeg mee heb. We zien wel, we gaan er wat van maken en anders heb ik in ieder geval voor de eerste dagen genoeg. Het filmpje van vorig weekend staat op de videopagina, voor diegenen die dat nog niet hebben gezien.

Zondag schrijf ik dus geen blog, want ik denk dat ik een aantal dagen zonder bereik zit. Ik zie het vanzelf allemaal en jullie lezen en zien het vanzelf. Hele fijne paasdagen allemaal!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Addie:
    15 april 2017
    Echt boeiend, je belevenissen in bakaa boto. Wat zul je je opgelaten hebben gevoeld, toen mensen voor je opstonden. Raar ook om te bedenken dat dit misschien nog niet eens zo lang geleden nog van hen verwacht werd ook. Ik ben stik benieuwd hoe het is bij de watervallen en hoop dat je ervan geniet.