Quad rijden!

7 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Vrijdag een extra dagje stage. Donderdag avond was ik heel moe en had ik last van mijn oor. 's Middags had ik geslapen en ook 's avonds op tijd erin. Vrijdag was leuk om eens te zien. De kinderen hebben dan namelijk gym! Gek, maar fijn om weer eens in een gymzaal te komen! Zonder materialen weliswaar, maar ik weet nu ook hoe de zalen er hier in Suriname ongeveer uit zien. Ze gymmen met 4 a 5 klassen tegelijk, wat een drukte. Toch leuk!

Na stage naar hof van Holland geweest. Daar verkopen ze friet met allemaal Nederlandse snacks. Een zoektocht en ook al wat telefoontjes en berichtjes verder bleken ze nog lang niet klaar met verbouwen. Oké, plan B moest gemaakt worden. 's Avond stond er namelijk een friettafel op de planning. Langzamerhand nadert voor een aantal het einde van het avontuur in Suriname. Dus snacks moesten zelf gebakken worden, met wat improvisatie is dat prima gelukt. Friet gehaald bij de BBQ zaak en het was een groot succes! Ik was nog altijd niet fit, dus weer 's middags op bed gelegen en 's avonds toen het feestje nog volop aan de gang was ben ik heerlijk in slaap gevallen.

Zaterdagochtend elf uur werd ik wakker. Gelijk naar de Ready Tex en I love Su winkel voor souveniertjes. Ik voelde me weer prima. Lang slapen helpt, denk ik. Pas aan het eind van de middag weer thuis en toen heerlijk gezwommen. 's Avonds heb ik met Marinke lekker broodje gezond gemaakt en gegeten natuurlijk.

Vandaag is het zondag en hebben we quad gereden. Het was ondanks veel slecht weer, heel leuk! Super leuk om lekker door de bossen en de zandwegen te crossen. Helemaal doorweekt van de regen lekker door de modderplassen gescheurd. We hebben ongeveer vijf uur gereden. Het filmpje volgt! Aan het einde van de dag kwam één van de gidsen met zijn baby luiaard. Echt zooooo schattig. Hij heeft de luiaard thuis, want zijn moeder is opgegeten door een slang. Toen zat kleine junior, zoals kleine min hem noemt, te huilen in het bos. Nu zorgt hij ervoor totdat hij in het wild terug kan. Helemaal leuk en een gaaf weekend gehad. Morgen vertrekt Carolien alweer. Haar zes weken zitten erop, zo gaat iedereen langzaam richting het einde. Vandaag reed ik met haar op de quad, dus ik zou zeggen, we hebben haar periode goed afgesloten!

Fijne week allemaal! Ik ben klaar voor weer vijf dagen stage!

1. Esther:
    10 mei 2017
    Ach gossie..........die baby luiaard.........ik ben verliefd!! Hahahaha............wat een lieve foto
    En dat scheuren op een quad door de modder.......geweldig! Wat zal jij een lol gehad hebben. Geniet er nog maar goed van! Kus van ons xx