De eerste keer salade!

15 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Elke ochtend wordt het zwaarder om zo vroeg op te staan. Het is de afgelopen dagen zo warm dat vroeg slapen ook gewoon niet lukt. Ik heb wel minder last van de warmte inmiddels, maar slapen in dertig graden is gewoon echt warm. Ik kreeg de taxi niet te pakken, maar we waren nog wel op tijd op stage gelukkig! Vandaag een onrustige ochtend. Er is een leerling die veel aandacht vraagt, maar vandaag even extra. Wel heel leerzaam en interessant, maar vandaag was het echt meer dan dertig graden, dus in de warmte is het slopend.

Eenmaal thuis lekker een broodje gemaakt met kip, komkommer en tomaat. Had ik echt zin in! Daarna lekker gebeld met Giselle en gezwommen. Toen papa & mama en oma nog. Ook nog schoolwerk gedaan en dan is je middag zo voorbij.. Heerlijk lang gebeld met Demi toen ik in de hangmat lag. Dus weer een hele bel ronde gehad. Vanavond heb ik samen met Dagmar en Marinke pasta salade gemaakt. Zo lekker, weinig pasta, maar vooral sla, maïs, komkommer, tomaat, ei en ham. Lekkere yoghurt dressing erover heen en dat was de eerste keer pasta salade hier in Suriname. Helemaal heerlijk. Een lekker relaxed dagje met veel bellen, vooral dat.

Nu ga ik lekker douchen onder mijn nog steeds koude douche. Ik ben er klaar voor! Het is hier tien uur 's avonds en dus twee uur 's nachts in Nederland. Fijne dag!

1. Agnes:
    16 maart 2017
    Goedemorgen Moniek,
    Vervelen doe je daar niet zo te lezen, de dagen vliegen voorbij.
    Lijkt mij pittig idd met die warmte, rustig aan dus.
    Misschien een idee om een ventilator in je slaapkamer te zetten? en dan met een bevroren fles water ervoor; heb je een soort airco. en je kamer donker houden.
    Ook goed blijven drinken hoor, lekkere salade heb je gegeten.
    Fijn dat je s'middags voor jezelf hebt; voor je schoolzaken en om even te relaxen.
    Wens je weer een goede dag toe.
    Groetjes van ons.
  2. Addie:
    17 maart 2017
    Zit er structuur in op school, weten de kinderen wat hen ongeveer op een dag te wachten staat, Moniek? Er wordt volop beroep gedaan op je invoelings-, aansluitvermogen en je creativiteit, zo te lezen. Je hebt er vast wat van weten te maken. Ik zou het best stiekem eens willen bekijken. Op dit moment is er hier een serie op tv "het geheime leven van 4-jarigen". Met camera's wordt geregistreerd hoe ze onderling contact maken, ruzie enz. Leuk om te zien. Hier was het nog geen hangmatweertje, maar toch ook heerlijk. Nog over de oesterdam naar Tholen gereden. Geen kiters en dus ook geen Matthijs te bekennen. Die zat vast braaf op school. Heb je daar eigenlijk tv, Moniek? Wat doen de mensen daar eigenlijk op zo' n doordeweekse dag zoal? Ik stop ermee, want de vragen blijven komen. Veel plezier, leerzame en relaxmomenten gewenst. Groetjes!
  3. Addie:
    17 maart 2017
    PS Ik bedoelde hierboven te vragen wat ze zoal op een doordeweekse avond doen, want overdag verwacht ik dat ze net zoiets als wij doen: de dag doorsappelen...