Laatste weekend thuis..

28 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Zo, het laatste weekend in het huis zit erop. Het voelt raar als ik dat schrijf, ik besef het niet. Geen idee ook wanneer ik het ga beseffen. Een weekend van dingen afronden, afscheid nemen en laatste keren.

Vrijdag was een rustige dag. Het was een zonnige dag. Ik heb dan ook heerlijk genoten in het zwembad samen met mijn huisgenootjes. ’s Avonds zijn we heerlijk naar de Waag geweest. Het afscheidsetentje van Dagmar en Marinke, maar eigenlijk niet helemaal, want we gingen natuurlijk voor Marinke haar verjaardag. Het was hartstikke gezellig en we hebben weer heerlijk gelachen. We waren op tijd weer thuis, het was een lange zit totdat we naar Tequila konden om voor de laatste keer uit te gaan. We lachen er ook wel om, we zijn net een stel bejaarden die om elf uur naar bed gaan met zijn allen. Met Dagmar, maar ook met Zoë en Elmarije, Dorieke en Daniëlle naar Tequila geweest. Zoë gaat al bijna naar Curaçao en bij mij komt papa zaterdag al en daarna gaan we naar huis. Heel gek, maar leuk om het af te kunnen sluiten. Er is een tijd van komen en gaan.. zo is het nou eenmaal.

Zaterdag was weer volop zon. Lekker zwemmen en een beetje thuis rommelen. Om zeven uur hadden we afgesproken om met collega’s van stage wat te gaan eten. Samen met Zoë en Elmarije en twee collega’s naar Bar Zuid geweest. Het was gezellig, heerlijk om nog een keer te horen hoe tevreden ze over ons zijn en hoe blij ze met ons waren. Als je zo vaak hoort dat je gemist wordt is dat een enorme waardering voor het werk wat je gedaan hebt. Een goede afsluiting met hen en een fijne avond.

Vandaag was het alweer zondag, de tijd gaat sneller en sneller. Wakker worden met een zonnetje is het meest fijne dat er is. Alleen is het dan jammer dat je afscheid moet nemen van twee hele lieve meiden. Dagmar en Marinke zitten nu voor tien dagen op Curaçao en vliegen dan naar Nederland. Ik kan niet wachten tot alle reünies zijn, want ik ga ze zo missen! Het afscheid is dan ook altijd weer zwaar. Je bent echt een soort van kleine familie. Samen lukt het ons wel en je staat achter elkaar. Het is heel bijzonder om mee te maken.

Het weer was wisselend vandaag, als je denkt dat de zon niet meer komt, dan is hij daar ineens weer! Even naar de Tulip geweest om boodschappen te halen. We hadden bijna niks nodig, maar goed, we maken er al grapjes over, want het is inmiddels het uitstapje van de dag geworden. Na het eten een film gekeken en nu lig ik lekker op bed een blog te schrijven. Ook dat komt binnenkort ten einde. Zodra ik thuis kom ga ik zelf de verhalen nog eens terug lezen, het blijft een avontuur. Fijne week allemaal!

1. Monica:
    29 mei 2017
    Wat heb ik genoten van je reis verhalen. Doe je vader de groeten. Gr Monica
  2. Marjolein:
    29 mei 2017
    Hey lieve Mo! Wat een ongelofelijke belevenis deze tijd in het verre Suriname. En wat fijn dat wij er een beetje van mee konden genieten. Een ervaring voor jou wat niemand je nog af kan nemen ;)
    Ik, en vooral Joy kunnen bijna niet wachten om je weer "live" te zien..... Geniet er nog even van en hopelijk tot snel! Xxx