Carnaval op stage

27 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Wat lag ik lekker vanmorgen toen om half zeven de wekker ging. Het was koel op mijn kamer en ik lag lekker onder mijn laken... helaas. Snel opstaan en aankleden. Vandaag was het carnaval op stage. Ik heb mijn oranje schoenen bij, dus die heb ik aan gedaan! De kinderen in mijn groep begonnen wel met een toets, een rep zoals ze dat hier noemen. Maar daarna was het de optocht. Dat was wel heel leuk. De kinderen zongen en maakten muziek. Na de optocht mochten ze in de klas spelen. Ik heb samen met een meisje gekleurd. Aan het einde van de dag een spoed vergadering voor de braderie van zaterdag. Zoë en ik gaan helpen bij de spelletjes.

Eenmaal weer thuis wilde ik naar de bank voor mijn visum. Samen met Eveline stond ik bij de bank. Helaas, die gaat om twee uur dicht. Echt handig dat alle mensen die werken/stage lopen bij de bank terecht kunnen op het moment dat ze zelf weg zijn. Echt typisch iets voor hier. Toen zijn we maar terug gegaan en ben ik het zwembad in gedoken, zoals elke dag eigenlijk. Vaak hebben we echt heel veel lol in het zwembad en soms spelen we spelletjes. Vandaag deden we ik ga op reis en ik neem mee, komt voor de springers wel bekend voor denk ik! Alleen nu met bewegingen. Om de beurt mochten we een beweging bedenken. Daarna heb ik mijn dagverslag geschreven en wat dingen bijgewerkt die ik vorige week niet meer had gedaan. Ik heb ook weer een nieuw filmpje erop gezet, je kunt hem vinden onder video's. Hij heet Fort Nieuw Amsterdam. Ik heb hem gisteren al gemaakt, maar toen was het internet zo langzaam dat ik hem er vandaag op heb gezet. En ondertussen met papa&mama en daarna met oma gebeld.

Als avond eten had ik zin in saoto soep, maar Eveline heeft wel gelijk dat we echt zelf moeten koken, alleen halen als we echt geen zin hebben om te koken. Dus we hebben aardappels en vlees gebakken en boontjes gekookt. De bonen waren goed voorzien van draden, pff bah. Gelukkig vond de rest het iets minder erg. Ik moet niet te kieskeurig zijn, maar dat is soms lastig. Volgende keer gewoon weer de kousenband, die is lekker hier. Na het avond eten heb ik nog met Ash gebeld. In Nederland is het al laat dan, maar Ash is net als ik echt een avond mens. Hier moet ik m'n ritme echt omzetten. Het is hier nu bijna half elf en dat betekend half drie in Nederland. Ik ga slapen, morgen weer om half zeven de wekker. Goedemorgen allemaal en een fijne dag! Veel kijkplezier met het filmpje.

1. Agnes:
    28 februari 2017
    Goedemorgen Moniek, wat een leuk filmpje heb je gemaakt! Mooi om te zien, lijkt me indrukwekkend Ford Nieuw Amsterdam. Mooie omgeving daar.
    Hier storm en regen dus geniet maar lekker van het mooie weer.
    Jammer dat het eten iets minder was, maar alles went....
    Fijne dag toegewenst!
  2. Petra:
    28 februari 2017
    Weer een leuk filmpje krijg je wat idee over/ van Suriname geinig hoor
  3. Esther:
    28 februari 2017
    Wat een leuk filmpje en die rondleiding in dat huisje had ik niet willen missen hahahahaha.............
  4. Johnny:
    28 februari 2017
    Goedemorgen Moniek, weer genoten van je filmpje hoor, werk ze vandaag.
  5. Lena:
    Hoi Moniek
    Samen met Jayden je filmpje gekeken en hij vertelde dat hij ook een koude douche had.
    Vind je dat links rijden niet vreemd,zou je zelf durven rijden?
  6. Vanessa:
    28 februari 2017
    Moniek meisjah, weet je inmiddels al hoe de busjes werken? Hand op steken en hij stopt. Ze rijden van Paramaribo naar leliedorp, leliedorp kan je heerlijk eten. Zorg dat je altijd losse srd's bij je hebt, om de buschauffeur te betalen. Betalen doe je bij het uitstappen. Kost geen drol!! Dikke kus
  7. Elvira:
    Hoi Moniek,
    Superleuk om je verhalen te kunnen lezen! Ik kreeg gisteren de link van je ouders dus ik ben gelijk met lezen begonnen. Ik wens je nog een hele leuke tijd toe en geniet er lekker van. En wat leuk dat je vader nog komt he? Ik blijf je volgen hoor.
  8. Arnold:
    31 maart 2017
    Hoi Moniek,

Ik loop wat achter met lezen, maar het viel me op dat ja in dit stukje het woord 'hier' bent gaan gebruiken voor in Suriname ("Echt typisch iets voor hier"), terwijl je dat woord in het vorige stukje nog lijkt te hebben gebruikt voor in Nederland ("...naar de markt geweest. Heel anders dan hier!". Ben je er inderdaad wat meer aan gewend geraakt in Suriname te zijn?

Groet,
    Arnold