Blaka Watra

18 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Om half negen stond ik op en heb ik even gebeld met mama en oma. Daarna heb ik geld gehaald en ben ik naar de supermarkt gegaan om mijn internet op te waarderen. Toch wel een fijn idee als je wat verder weg gaat. Rond half tien zat ik klaar om te gaan, maar om tien uur kreeg ik een berichtje dat degene waar we mee mee gingen zich verslapen had. Dus rond elf uur werden we opgehaald en zijn we onderweg nog gestopt om wat te eten en te drinken te halen.

Na een uurtje of twee rijden over hobbelige en oranje gekleurde zand wegen waren we bij Blaka Watra. Het water was echt zwart, maar wel echt schoon! Het was niet heel druk, schijnbaar, ik was er nog nooit geweest. Dus we hadden de ruimte om in het water te gaan. Het water is zwart door de bladeren die in de rivier vallen en de kleur die ze afgeven, als ik het goed heb begrepen heb. Heel apart om te zien, maar een mooie plek en echt heerlijk fris water om in te zwemmen. We hebben daar lekker drie uurtjes gezeten en zijn daarna weer naar huis gegaan. Thuis lekker het eten opgegeten wat we gehaald hadden. Ik heb wat foto's geplaatst. De andere foto's staan nog op mijn camera dus ik zal ze morgen plaatsen onder het verhaal.

Morgen ga ik misschien naar de kerk waar de stage kinderen van Merel gaan zingen. Alleen als ik voor die tijd wakker ben, want ik kan mijn slaap ook wel gebruiken. Het is alweer bijna één uur. We wilden misschien op stap, maar dat is hem niet meer geworden. Ik heb heerlijk hier thuis gehangen. We lagen met zijn tienen in vijf hangmatten. Daar staat ook een foto van. Het is in Nederland vijf uur 's nachts. Fijne dag!

1. Agnes:
    19 maart 2017
    Hallo Moniek,
    Lekker relaxed dagje geweest zo te lezen.
    Ziet er mooi uit midden in het bos; blaka watra , lijkt me heel apart.
    Hoe is het trouwens met je muggenbulten en je "huisdieren"?
    Geniet nog van de zondag, fijne dag.