De eerste vrije week..

26 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Wat een heerlijk rustige week heb ik achter de rug. Maandag hebben we afscheid genomen van stage. Ik begin het nu pas te beseffen, het is echt klaar, maar het is goed zo. We hebben een leuk afscheid gehad, de waardering voor ons werk gevoeld en we konden met een gerust hart naar huis. Alle kinderen nog een brasa (knuffel) gegeven en sommigen wel meer dan één. Wat ga ik ze missen en wat heb ik een ontzettend mooie en leerzame tijd achter de rug. Het afscheid hebben we niet te lang gemaakt en we zijn na een uurtje dan ook weer weg gegaan. Het werd 's middags lekker weer en we hebben lekker gezwommen. 's Avonds eten afgehaald, daar ook geen zorgen om dus.

Dinsdag was echt het toppunt van luiheid. Wat een mooie zonnige dag, we hebben er meer dan optimaal van genoten. We hebben van 's morgens tien tot zeker 's middags vijf uur in het zwembad gelegen. Ik heb tussen door alleen brood gehaald bij de chinees. Dat duurde hooguit een half uur. Ohja, geld gewisseld. Dat ook nog, maar echt meer niet! In de avond bij Jomax gegeten. De stage van Dagmar en Marinke zat er dinsdag ook op, dus dat hebben we gevierd.

Woensdag was echt een dag van niks. Veel regen, nog meer regen en nog meer regen. Ik heb mijn stageopdrachten afgemaakt, ingeleverd en ik had zere billen van het zitten op mijn bed. Heel erg eigenlijk. Thuis gegeten, pasta. Marinke, Zoë en Elmarije hadden gekookt, dus zelfs daar had ik geen aandeel in. Ik merk wel dat er een last van onze schouders valt nu stage er op zit, het geeft rust in ons hoofd en we kunnen nu onszelf ook focussen op de opdrachten en op onderzoek.

Vandaag was het namelijk donderdag en hebben we ons onderzoek nogmaals bekeken en daarna INGELEVERD! Nu hopen op het beste natuurlijk. We zijn de dag begonnen met een brunch bij zus en zo. Samen met Elmarije en Zoë moet ik me vermaken, want hele dagen thuis kan niet. Naja moet, wij hebben geen stage meer en zijn dus standaard thuis. Want reken maar dat we het leuk hebben samen!  We zijn daarna de palmentuin even in gegaan en hebben wat foto's gemaakt. Ze zijn leuk geworden, al zeg ik het zelf! Ik heb ze bij dit blog geplaatst. 's Middags heb ik dan onderzoek helemaal nagelopen en daarna ingeleverd. Ook heb ik nog even lekker film gekeken.

Marinke kwam even kletsen en ook Elmarije liep lekker rond. Ze had een grapje uitgehaald bij Zoë. Ze had haar sleutel nog op de buitenkant van de deur, El draaide hem snel op slot en ging weg. Ze kwam het bij mij vertellen en Marinke was hier nog, maar Zoë kan via mijn kamer naar buiten, want onze tussendeur staat open. Marinke en Elmarije zagen ook mijn sleutel op de buitenkant en snelden naar buiten en draaiden hem dicht. Wat hebben we ongelooflijk gelachen. Wij hebben tralies voor de ramen, dus Zoë en ik door de tralies heen roepen, ik op de grond gaan liggen om net te doen of het niet goed ging en ondertussen gefilmd hoe het allemaal ging. We lijken af en toe wel een stelletje kleuters, maar oh wat hebben we een lol. Het plan was om uit te gaan, maar weer zijn we afgehaakt. Elke keer weer haha, maar Marinke is jarig vandaag! Het is inmiddels vrijdag, want het is al kwart over één in de nacht. We hebben tot twaalf uur gewacht en nog even gekletst. Morgen gaan we het vieren met een etentje en gaan we dan echt, wel echt op stap. Het is de laatste keer mt Dagmar en Marinke. Zondag vliegen ze naar Curacao. Pff, weer twee lieve meiden die weg gaan. Het hoort erbij.. en ik blijf het vervelend vinden. Maar gelukkig is er WhatsApp en al dat soort dingen.

Fijn weekend allemaal. Geniet van het mooie weer!